TLM
Officiële
Moto Guzzi en
TRIUMPH MOTORCYCLES dealer
  • nl
  • gb
  • Moto Guzzi
  • Triumph
  • Eni
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen
    • Wie kocht wat
    • Evenementen
  • Motoren
    • Nieuwe Moto Guzzi's
    • Nieuwe Triumph's
    • Voorraad Motoren
    • Verhuur Motoren
  • Onderdelen
    • Nieuw
    • Gebruikt
    • Webshop
  • Werkplaats
    • Werkzaamheden
    • Veel gestelde vragen
    • Restauraties & Specials
  • Reizen
    • Dagtrips
    • Meerdaagse reizen
    • Reisverslagen
  • TLM
    • TLM, het bedrijf
    • Moto Guzzi
    • Triump Motorcycles
  • Openingstijden | Contact
Bezoek ook onze Webshop
V7 III
diverse kleuren, vele accessoires voor customizing
Moto Guzzi V7 III
Moto Guzzi California 1400 Touring
de Moto Guzzi 1400 Touring modellen
Onze werkplaats, 75 jaar gebundelde ervaring
Zie wat wij voor je kunnen betekenen
De werkplaats
> > <

Werkplaats


Terug naar overzicht
17/01/2013

Injectiesystemen remappen

Het remappen van werkelijk alle motoren en alle types ECU's

De afgelopen jaren hebben wij veel kennis opgedaan op het gebied van het tunen en optimaliseren van moto Guzzi's. Waar  het vroeger nog simpelweg ging om het wisselen van sproeiers en naalden in carburateurs, ontkom je tegenwoordig niet meer aan de computer om de fijnafstelling te regelen.

Inmiddels beschikken wij over de meest recente softwarepakketten om niet alleen de basisafstelling van de motorfietsen aan te passen, maar ook om verregaande wijzigingen in de programmatuur door te kunnen voeren. Zo kunnen wij tegenwoordig de volledige injectiekasten (ECU's) voorzien van nieuwe en aangepaste mappings: het verleggen van ontstekingstijdstippen, termperatuurcorrecties en verrijkingen, evenals het omzeilen van de Lambda-sturing behoren allen tot de mogelijkheden.

Wij hebben veel tevreden klanten rondrijden, waarvoor wij de volgende punten hebben verbeterd:

- Naploffen in de uitlaat
- Slechte koude start
- Aan/uit effect onderin de toeren
- Onrustige gasreactie/toerental (o.a. bij filerijden)

Geert Janssen, Stelvio rijder, schreef ons:

"... Het kan met mijn rijstijl te maken hebben maar het lijkt wel of alle nieuwe motorfietsen, ongeacht het merk in een bepaald toerengebied last hebben van dat aan-uit gedrag (zal wel iets met keuringsnormen te maken hebben denk ik..?). Het meest merkbaar is dit bij stadsverkeer zo tussen de 3500 en 4000 tpm.

Herman heeft er ook nu weer een mooi stukje werk van gemaakt. De motor reageert directer op het gas en loopt zonder hikken of stoten door tot het rode gebied. De eerste metingen van benzineverbruik zijn ook bevredigend; ik heb geen stijging van het verbruik kunnen constateren. Ook geen toename van vermogen overigens want dat heeft ie volgens mij al genoeg..

Het is vooral een toename van rijplezier wat deze mapping toevoegd en ik raad 'm kan iedereen die last heeft van dat aan-uitgedrag aan..."

Tweet

Onderwerpen

  • Alles
  • Werkzaamheden
  • Veel gestelde vragen
  • Restauraties & Specials
Motoren
Bekijk onze voorraad motoren
Onderdelen
Bezoek onze webshop
Powered by Curator.io

Laatst verkocht:

Powered by Curator.io
Home
  • Werkplaats
  • Werkzaamheden
  • Injectiesystemen remappen
Website
  • Home
  • Nieuws
  • Motoren
  • Onderdelen
  • Werkplaats
  • Reizen
  • TLM
  • Openingstijden | Contact
CONTACT

TLM
LAGELANDSEWEG 66
6545 CG NIJMEGEN

T   +31 (0)24 371 1111
E   info@tlm.nl | www.tlm.nl

Openingstijden

Dinsdag - Vrijdag    08:00 - 17:00 UUR
Zaterdag                  08:00 - 16:00 UUR
Zondag - Maandag  GESLOTEN

Nieuwsbrief

WIL JE OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN NIEUWS EN AANBIEDINGEN OVER MOTO GUZZI, PIAGGIO, VESPA EN HET TLM-TEAM, VUL DAN HIER JE BESTE E-MAILADRES IN:

Bedankt voor uw aanmelding. U ontvangt nu een e-mail met instructies om uw aanmelding te bevestigen.
Social Media
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Instagram
Overig
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Sitemap
© 2021 TLM
  • TLM
  • Moto Guzzi
  • Triumph
  • Eni
  • nl
  • gb